FreeVoddler

A forum for discussing VODDLER (www.voddler.com) since the forum on voddler.com is inferior.

HomeHome  CalendarCalendar  FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  RegisterRegister  Log in  

Share | 

Vilket Antivirus och Operativsystem kör du fungerande Voddler på? (Justerad rubrik /mod)

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2
AuthorMessage
hero

PostSubject: Re: Vilket Antivirus och Operativsystem kör du fungerande Voddler på? (Justerad rubrik /mod)   Sat Nov 14, 2009 10:04 am

Jag har MS Security Essentialls, Vista 32bit, SP2, HPdv9880eo, BBB 2 mbit, trådlöst via BBB's router.

Det har faktiskt fungerat efter att jag la till visa processer till undantagslista under Settings\Excluded Processes:

C:\Program Files\Voddler\service\voddler.exe
C:\Program Files\Voddler\service\VNetManager.exe
C:\ProgramData\Voddler\VoddlerPlayer.exe

Men sedan uppdaterades voddler (!!!automatiskt!!!) i princip samtidigt. Så jag vet inte vad är grundorsaken till att allt började fungera. Jag tror också att man inte behöver undanta något om man har bra uppkoppling. Men för mig med kass bandbred kan det vara ett plus.

Muspekaren är borta i den nya klienten. Det är bra tycker jag. Då tänker man inte på frånvarande musstödet.

Nu är jag verkligen nöjd med Voddler!!! cheers
Back to top Go down
View user profile
spejsy

PostSubject: Mina erfarenheter av antivirus och Voddler   Sat Nov 14, 2009 1:44 pm

Har provat runt lite med olika antivirus (30-dagars trial-versioner för det mesta) på mina datorer och försökt köra Voddler samtidigt:

Vista 32-bit, BBB 100 Mbit/s:

Microsoft Security Essentials: funkar utan probelm
ESET NOD32: funkar utan problem (andra har rapporterat problem dock, trådskaparen t.ex.)
F-Secure Client Security: funkar dåligt, bandbredden går ner till 2 Mbit/s när man kollar på film, slår man av realtids-scanning så går min bandbredd upp till 10-15 Mbit/s och allt funkar flaw-less. Enligt rykten så skall F-Secure 2010 funkar mycket bättre.

XP 32-bit, BBB 100 Mbit/s:
Microsoft Security Essentials: funkar utan problem
McAfee: funkar utan problem
Norman Security Suite: funkar inte alls. Hela datorn segar ner, voddler.exe processen drar 50% av CPU:n, reklam men ingen film. Försökte inaktivera både realtids-scanning och brandvägg men det blev ingen förbättring. Avinstallation var det enda som hjälpte.

My two cents...
Back to top Go down
View user profile
mast

PostSubject: Re: Vilket Antivirus och Operativsystem kör du fungerande Voddler på? (Justerad rubrik /mod)   Mon Nov 16, 2009 12:45 am

Kan rapportera att AVG Free (free.avg.com) verkar fungera. Där har jag lagt in ett undantag så att Voddler-katalogen är undantagen från Resident Shield: I AVG:s kontrollpanel, dubbelklicka på "Resident Shield". Klicka på "Manage exceptions" längst ner. Lägg in C:\Voddler (eller var man nu har lagt sin voddler-katalog) i Directory Excludes-listan.

Jag körde Ad-Aware också, visserligen med den residenta scannern avslagen, men den verkade visst störa ändå. Jag har nu avinstallerat den helt.

Disclaimer: Det är väldigt lätt att dra förhastade slutsatser när man bara provar runt tills filmerna börjar funka igen. Det kan lika gärna vara sammanträffande och att filmen hade börjat fungera ändå pga bättre nedladdning eller något dylikt, så man måste vara försiktig med att dra slutsatser. Jag har hur som helst märkt en rätt betydande minskning av avbrotten efter att jag gjorde ovanstående för en dryg vecka sedan, så jag tror det är relevant.
Back to top Go down
View user profile
tihimasmo

PostSubject: Re: Vilket Antivirus och Operativsystem kör du fungerande Voddler på? (Justerad rubrik /mod)   Mon Nov 16, 2009 3:51 am

Vista senaste uppdateringen och Nod32.
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content

PostSubject: Re: Vilket Antivirus och Operativsystem kör du fungerande Voddler på? (Justerad rubrik /mod)   

Back to top Go down

Vilket Antivirus och Operativsystem kör du fungerande Voddler på? (Justerad rubrik /mod)
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 2Go to page : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Lažni antivirus napada Androide
» Besplatna antivirus dijagnoza od Kasperskog