FreeVoddler
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
FreeVoddler

A forum for discussing VODDLER (www.voddler.com) since the forum on voddler.com is inferior.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Voddlernet manager, starta = fail

Go down 
5 posters
AuthorMessage
tihimasmo




Posts : 7
Points : 9
Reputation : 0
Join date : 2009-11-12

Voddlernet manager, starta = fail Empty
PostSubject: Voddlernet manager, starta = fail   Voddlernet manager, starta = fail EmptyThu Nov 12, 2009 4:34 pm

I min voddlernet manager måste man klicka på start tre-fyra gånger för att något skall hända. Texten "Voddlernet is running", eller "Voddlernet is starting" kommer upp i ett par sekunder, varefter det återgår till "Voddlernet is stopped". I de flesta fall händer ingenting när man trycker på "starta"-knappen, en av tjugo klickningsserier får ens managern att reagera. Jag har provat att stänga av windows brandväggen och avinstallerat nod32 antivirus. Voddlernet manager vill ändå inte koppla upp. Jag har laddat ner installationsfilen till hårddisken och installerat om. Det funkar ändå inte.

Vista, senaste uppdateringen, uac = 0.

Tack på förhand.
Back to top Go down
Jerry

Jerry


Posts : 100
Points : 120
Reputation : 2
Join date : 2009-11-07
Age : 43
Location : Sverige

Voddlernet manager, starta = fail Empty
PostSubject: Re: Voddlernet manager, starta = fail   Voddlernet manager, starta = fail EmptyThu Nov 12, 2009 4:57 pm

Trots att du har au UAC på 0 skulle jag vilja att du avinstallerar voddler helt.
Tanka sedan hem senare versionen om du inte redan har den och installera med
högerklick och "kör som adminsitratör". Sedan när du installerat det, så kör du högerklick
på voddler-ikonen och tar även där "kör som administratör". Kan hända att du måste göra så
i fortsättningen med för att kunna köra det.
Back to top Go down
tihimasmo




Posts : 7
Points : 9
Reputation : 0
Join date : 2009-11-12

Voddlernet manager, starta = fail Empty
PostSubject: Re: Voddlernet manager, starta = fail   Voddlernet manager, starta = fail EmptyThu Nov 12, 2009 6:53 pm

^^Success

Jag är en idiot. Tack för att du inte slog mig i huvudet med det, utan förklarade för mig som för ett barn.
Självklart fungerade det bra och jag kan inte förstå varför jag inte provade det tidigare.

Tack för hjälpen!
Back to top Go down
Jerry

Jerry


Posts : 100
Points : 120
Reputation : 2
Join date : 2009-11-07
Age : 43
Location : Sverige

Voddlernet manager, starta = fail Empty
PostSubject: Re: Voddlernet manager, starta = fail   Voddlernet manager, starta = fail EmptyThu Nov 12, 2009 7:02 pm

Hehe, om något skall ha ett slag i huvudet så är det Vista
Jag är van att förklara saker som för ett barn, jag är konsult inom
it för företag och pratar ofta med företagsledare.... tongue
Back to top Go down
tihimasmo




Posts : 7
Points : 9
Reputation : 0
Join date : 2009-11-12

Voddlernet manager, starta = fail Empty
PostSubject: Re: Voddlernet manager, starta = fail   Voddlernet manager, starta = fail EmptyThu Nov 12, 2009 7:29 pm

Det måste vara ungefär lika givande som när jag som kund pratar med en mjukvarusupport och är tvungen att förklara för supportpersonalen hur deras mjukvara fungerar.

Support:

I understand that you have a problem mr Daniel, but what do you mean when you say ctd? Have you tried plugging in your main power cable?
Back to top Go down
jisel




Posts : 3
Points : 3
Reputation : 0
Join date : 2009-11-30

Voddlernet manager, starta = fail Empty
PostSubject: Re: Voddlernet manager, starta = fail   Voddlernet manager, starta = fail EmptyMon Nov 30, 2009 9:44 pm

Har exakt samma problem...dock med win 7. Har testat att installera om som administratör men problemet kvarstår, har avaktiverat både nod 32 och brandvägg. Kan det bero på att jag befinner mig i Danmark just nu? Fick precis inviten och tänkte testa lite...

Edit: Tror jag löste det på egen hand, fick avsluta VoddlerNet-processen manuellt o köra igång den som administratör igen... Tack för tråden som fick mig på rätt spår!
Back to top Go down
duckland
Moderator
duckland


Posts : 55
Points : 65
Reputation : 2
Join date : 2009-10-23
Location : Lkpg

Voddlernet manager, starta = fail Empty
PostSubject: Re: Voddlernet manager, starta = fail   Voddlernet manager, starta = fail EmptyMon Nov 30, 2009 10:17 pm

jisel wrote:
Har exakt samma problem...dock med win 7. Har testat att installera om som administratör men problemet kvarstår, har avaktiverat både nod 32 och brandvägg. Kan det bero på att jag befinner mig i Danmark just nu? Fick precis inviten och tänkte testa lite...

Edit: Tror jag löste det på egen hand, fick avsluta VoddlerNet-processen manuellt o köra igång den som administratör igen... Tack för tråden som fick mig på rätt spår!

Så du kör Voddler nu utan problem i Danmark med andra ord? Intressant att veta att det fungerar i andra länder i så fall. =)
Back to top Go down
jisel




Posts : 3
Points : 3
Reputation : 0
Join date : 2009-11-30

Voddlernet manager, starta = fail Empty
PostSubject: Re: Voddlernet manager, starta = fail   Voddlernet manager, starta = fail EmptyMon Nov 30, 2009 10:28 pm

duckland wrote:
jisel wrote:
Har exakt samma problem...dock med win 7. Har testat att installera om som administratör men problemet kvarstår, har avaktiverat både nod 32 och brandvägg. Kan det bero på att jag befinner mig i Danmark just nu? Fick precis inviten och tänkte testa lite...

Edit: Tror jag löste det på egen hand, fick avsluta VoddlerNet-processen manuellt o köra igång den som administratör igen... Tack för tråden som fick mig på rätt spår!

Så du kör Voddler nu utan problem i Danmark med andra ord? Intressant att veta att det fungerar i andra länder i så fall. =)

Utan problem skulle jag inte vilja säga...kommer bara till reklamen, inga filmer hittills... Men har ju bara testat 10 minuter så jag hoppas dom hostar igång med lite konfiguering..
Back to top Go down
Arne Linder
Moderator
Arne Linder


Posts : 122
Points : 149
Reputation : 2
Join date : 2009-10-23
Location : Uppsala

Voddlernet manager, starta = fail Empty
PostSubject: Re: Voddlernet manager, starta = fail   Voddlernet manager, starta = fail EmptySat Dec 05, 2009 9:26 am

Inför julen gör Voddler reklam för att man ska koppla upp sig mot Voddler även när man är på resande fot...om det nu var i nyhetsbrevet eller på websidan.
Back to top Go down
Jerry

Jerry


Posts : 100
Points : 120
Reputation : 2
Join date : 2009-11-07
Age : 43
Location : Sverige

Voddlernet manager, starta = fail Empty
PostSubject: Re: Voddlernet manager, starta = fail   Voddlernet manager, starta = fail EmptySat Dec 05, 2009 12:33 pm

Säker?
För på deras hemsida under Tips och trix står det att man inte skall glömma att stänga av voddler-tjänsten
om man är på resande fot t.ex. utomlands eftersom den går igång automatiskt och börjar sända data (kostar rätt mycket pengar).
Back to top Go down
Arne Linder
Moderator
Arne Linder


Posts : 122
Points : 149
Reputation : 2
Join date : 2009-10-23
Location : Uppsala

Voddlernet manager, starta = fail Empty
PostSubject: Re: Voddlernet manager, starta = fail   Voddlernet manager, starta = fail EmptySat Dec 05, 2009 12:45 pm

Där ser man hur fel man kan läsa - jag tolkade det som "titta så duktiga vi är, du kan ta med dig Voddler" ungefär som reklamen som går i Spotify nu. Det är mycket klokare att läsa på ditt sätt. Det kanske inte hade varit helt fel att nämna kostnaderna tydligt när de ändå skrev. Det är ett riktigt användarvänligt råd när man fattar det på rätt sätt. Jag läste det i nedre hörnet på nyhetsbrevet, men det kanske finns på websidan också.

Om inte jag hade varit med i Free Voddler Forum hade jag nog inte varit medveten om att VoddlerNet är igång och kommunicerar med nätet så snart datorn är på, och det finns nog en och annan till därute som är lika okunniga.
Back to top Go down
Jerry

Jerry


Posts : 100
Points : 120
Reputation : 2
Join date : 2009-11-07
Age : 43
Location : Sverige

Voddlernet manager, starta = fail Empty
PostSubject: Re: Voddlernet manager, starta = fail   Voddlernet manager, starta = fail EmptySat Dec 05, 2009 1:00 pm

Så tolkar jag det i alla fall

TIPS N' TRIX
Christmas is around the corner and many of you are heading abroad during the holidays. Just remember that Voddler runs automatically when you start your computer. You can manually stop (and restart) Voddler using the VoddlerNet Manager / Voddler Tray App. Happy Holidays!

Tips och Trix
Julen runt hörnet och många åker utomlands under helgen. Men kom ihåg att Voddler startar automatiskt när du startar din dator.
Du kan manuellt stoppa (och starta om) Voddler med VoddlerNet kontrollen / Voddler tray app. Trevlig Helg!

Tycker de borde vara mer tydliga på att Voddler skickar massa data när den är igång och att detta kostar pengar om man har igång
sitt 3g-modem utomlands. Man kanske bara skulle kolla mailen lite snabbt eller något nyhet (nytt terrorattentat ect) och istället åker man
på en fet räkning eftersom Voddler körde över massa data samtidigt. Den höga kostnaden beror på att utomlands åker du på en "roaming-avgift"
om ditt abb. hos leverantören av 3g-modemet inte skyddar dig mot detta.

Så ett het tips är att stänga av eller avinstallera voddler innan utlandssemestern om man skall ha med dator och 3g-modem.
Back to top Go down
Arne Linder
Moderator
Arne Linder


Posts : 122
Points : 149
Reputation : 2
Join date : 2009-10-23
Location : Uppsala

Voddlernet manager, starta = fail Empty
PostSubject: Re: Voddlernet manager, starta = fail   Voddlernet manager, starta = fail EmptySat Dec 05, 2009 1:06 pm

Så är det helt klart.
Det kanske skulle vara värt att lägga upp en egen tråd - Varning om du åker utomlands med datorn! så att så många användare som möjligt uppmärksammar det. Förutom de som fattat Voddlers Tips'N'Trix bättre än jag Very Happy
Back to top Go down
jisel




Posts : 3
Points : 3
Reputation : 0
Join date : 2009-11-30

Voddlernet manager, starta = fail Empty
PostSubject: Re: Voddlernet manager, starta = fail   Voddlernet manager, starta = fail EmptySat Dec 05, 2009 1:12 pm

Hej igen!

Kan bekräfta att Voddler fungerar perfekt utomlands, iallafall i Danmark där jag befinner mig. Kan nu se filmer utan problem.
Back to top Go down
Sponsored content





Voddlernet manager, starta = fail Empty
PostSubject: Re: Voddlernet manager, starta = fail   Voddlernet manager, starta = fail Empty

Back to top Go down
 
Voddlernet manager, starta = fail
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Problem med att starta voddler :S
» FAQ samt kända problem

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
FreeVoddler :: General :: Voddler-
Jump to: