FreeVoddler
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
FreeVoddler

A forum for discussing VODDLER (www.voddler.com) since the forum on voddler.com is inferior.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Voddler på trådlöst nätverk?

Go down 
4 posters
AuthorMessage
MrEast




Posts : 9
Points : 15
Reputation : 0
Join date : 2009-11-02

Voddler på trådlöst nätverk? Empty
PostSubject: Voddler på trådlöst nätverk?   Voddler på trådlöst nätverk? EmptyFri Nov 13, 2009 10:29 am

Testat lite att köra trådlöst till burken jag har vid TV:n utan nå vidare resultat kan dock bero på lite olika saker.
Nån som kör Voddler stabilt via trådlöst nätverk hemma?
Om nån gör det har ni gjort några särskilda inställningar i tex routern eller så?
Back to top Go down
Arne Linder
Moderator
Arne Linder


Posts : 122
Points : 149
Reputation : 2
Join date : 2009-10-23
Location : Uppsala

Voddler på trådlöst nätverk? Empty
PostSubject: Re: Voddler på trådlöst nätverk?   Voddler på trådlöst nätverk? EmptyFri Nov 13, 2009 11:05 am

Jag kör över trådlös router till en laptop och har inte ändrat nånting.
Back to top Go down
Jerry

Jerry


Posts : 100
Points : 120
Reputation : 2
Join date : 2009-11-07
Age : 43
Location : Sverige

Voddler på trådlöst nätverk? Empty
PostSubject: Re: Voddler på trådlöst nätverk?   Voddler på trådlöst nätverk? EmptyFri Nov 13, 2009 11:24 am

Sedan jag fick bukt med mitt antivirus kan jag köra Voddler på trådlöst utan problem.
Back to top Go down
MrEast




Posts : 9
Points : 15
Reputation : 0
Join date : 2009-11-02

Voddler på trådlöst nätverk? Empty
PostSubject: Re: Voddler på trådlöst nätverk?   Voddler på trådlöst nätverk? EmptyFri Nov 13, 2009 12:01 pm

hmm

Kör oxå på en laptop men vill inte fungera verkar som voddler kraschar/hänger routern på nåt vis.

Kör en HP laptop med XP preload som följer med och har Symantec Antivirus 10.2 (arbetsdator och jobbets antivirus program)
Drar igång voddler och får ofta det där felmeddelandet som vill att man ska starta om tjänsten voddler efter lite trixande så kommer jag förbi detta och kan välja film, får se reklamen sen är det stopp mister även internet accessen då varpå routern måste startas om.
Har en netgear router av billig kvalisort men den har fungerat prickfritt innan ja blanda in voddler.
Ska testa med USB sticka och trådlöst till stationära filmburken jag har vid datorn med annat virusprogram och se om det gör nån skillnad.
Back to top Go down
Jerry

Jerry


Posts : 100
Points : 120
Reputation : 2
Join date : 2009-11-07
Age : 43
Location : Sverige

Voddler på trådlöst nätverk? Empty
PostSubject: Re: Voddler på trådlöst nätverk?   Voddler på trådlöst nätverk? EmptyFri Nov 13, 2009 2:38 pm

Prova att inaktivera nortons real-tids skanner samt om det finns en inbyggd brandvägg i norton så stäng av den.
Sedan kan det mycket väl vara så att routern faktiskt hänger sig pga den "hårda" belastningen eftersom
du tappar internetanslutningen, men det kan du lätt testa genom att koppla förbi routern.

Annars är det som du säger att prova på annan dator med annat anti-virus program.
Back to top Go down
MrEast




Posts : 9
Points : 15
Reputation : 0
Join date : 2009-11-02

Voddler på trådlöst nätverk? Empty
PostSubject: Re: Voddler på trådlöst nätverk?   Voddler på trådlöst nätverk? EmptyFri Nov 13, 2009 9:27 pm

Då ska vi se:

Tagit en helt annat dator som är helt nyinstallerad med XP SP3
Dual core 2,2ghz 1gb ram
Nod32 nyaste
Voddler

Inget annat förutom det som följer med XP och drivare till hårdvaran.
Fungerar perfekt med kabel inte ett fel, inloggning, start av fil och fortsätta spela upp film fungerar klockrent.
Testar trådlöst, startar Voddler och pang hänger routern direkt måste starta om den för att få internet access igen.

Förmodligen pga av att routern e nå billigt skräp som inte tål belastningen men ska testa att uppgradera firmware på den och se vad som går att stänga av i den.

Får typ samma siffror på Bredbandskollen med och utan kabel.
Back to top Go down
MrEast




Posts : 9
Points : 15
Reputation : 0
Join date : 2009-11-02

Voddler på trådlöst nätverk? Empty
PostSubject: Re: Voddler på trådlöst nätverk?   Voddler på trådlöst nätverk? EmptyFri Nov 13, 2009 9:55 pm

Uppdaterade firmwaren i routern och stängde av allt som hade med säkerhet att göra mem setup wizarden som finns precis som jag hade förut. Gick sedan igenom inställningarna manuellt för säkerhets skull och då hittade jag en liten rackare som hette enable firewall SDI typ tog genast bort den allt som har med säkerhet att göra är av ondo (iaf för prestanda...).

Nu verkar det fungera fint att starta o kika på filmer dock tidigt o säga att det fungerar klockrent återkommer senare.
Back to top Go down
hero

hero


Posts : 10
Points : 10
Reputation : 0
Join date : 2009-10-25

Voddler på trådlöst nätverk? Empty
PostSubject: Re: Voddler på trådlöst nätverk?   Voddler på trådlöst nätverk? EmptySat Nov 14, 2009 9:30 am

Arne Linder wrote:
Jag kör över trådlös router till en laptop och har inte ändrat nånting.

Kör samma. Fungerar. Det ända problemet är min låga hastigheten (2mbit). Men det är mitt problem ;-)
Back to top Go down
Jerry

Jerry


Posts : 100
Points : 120
Reputation : 2
Join date : 2009-11-07
Age : 43
Location : Sverige

Voddler på trådlöst nätverk? Empty
PostSubject: Re: Voddler på trådlöst nätverk?   Voddler på trådlöst nätverk? EmptySat Nov 14, 2009 10:49 am

Ni menar nog SPI eller?
stateful packet inspection (SPI)

För er som inte vet vad SPI innebär kan jag informera om att det är en tjänst i brandväggen som
"tar upp" varje paket som går igenom den och kontrollerar paketet. Sedan man kan välja att vissa
typer av paket skall blockeras. Detta är en rätt "krävande" tjänst så om man har lite bredband är det en
bra ide att stänga av den. Verkar ju ge resultat ja.
Back to top Go down
MrEast




Posts : 9
Points : 15
Reputation : 0
Join date : 2009-11-02

Voddler på trådlöst nätverk? Empty
PostSubject: Re: Voddler på trådlöst nätverk?   Voddler på trådlöst nätverk? EmptyMon Nov 16, 2009 8:08 am

Har testat lite mer nu och min router suger (Netgear 614.v6) den hänger sig vi belastning typ, googlat runt lite och verkar som denna inte klarar att jobba under stor belastning. Genomgående rådet verkade vara att byta upp sig Crying or Very sad
Back to top Go down
Sponsored content





Voddler på trådlöst nätverk? Empty
PostSubject: Re: Voddler på trådlöst nätverk?   Voddler på trådlöst nätverk? Empty

Back to top Go down
 
Voddler på trådlöst nätverk?
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
FreeVoddler :: General :: Voddler-
Jump to: