FreeVoddler
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
FreeVoddler

A forum for discussing VODDLER (www.voddler.com) since the forum on voddler.com is inferior.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Problem med brandvägg

Go down 
2 posters
AuthorMessage
Schtefan




Posts : 1
Points : 3
Reputation : 0
Join date : 2009-11-20

Problem med brandvägg Empty
PostSubject: Problem med brandvägg   Problem med brandvägg EmptyFri Nov 20, 2009 6:30 pm

Laddade ner voddler för ett par veckor sedan och har inte lyckats få igång en enda film. Det där problemet med att reklamen flyter på bra och sedan när filmen startar så hoppar den tillbaka till menyn.
Har kollat allt, virusprogram och hastigheter m.m, men det har inte funkar. Så jag tänkte att det är säkert nån bugg de fixar till senare.

Nyss ville Voddler uppdatera sig med ny version så jag gjorde det och hoppades på ett under. När jag sedan startar det så kommer det upp en ruta där det står att voddler kollar anslutning osv. Efter ett par minuter kommer det fram till att jag har en brandvägg och att jag måste ställa om den så den accepterar utgående trafik. Ok, jag kollar inställningarna och kommer fram till att voddler står på undantagslistan. Provar att avaktivera brandväggen helt men jag får samma svar..

Det är windows-brandväggen jag har och jag har ett trådlöst nätverk.

Någon som upplevt samma och/eller vet vad det kan vara för fel?
Back to top Go down
Jerry

Jerry


Posts : 100
Points : 120
Reputation : 2
Join date : 2009-11-07
Age : 43
Location : Sverige

Problem med brandvägg Empty
PostSubject: Re: Problem med brandvägg   Problem med brandvägg EmptyFri Nov 20, 2009 8:21 pm

Har du möjligen någon mjukvarubrandvägg installerad? T.ex. i ditt antivirus?
Antivirus såsom Panda, F-secure, Norton osv har ofta en mjukvarubrandvägg installerad eller / och ett så
kallat "surfskydd" som älsklar att blockera program och utgående trafik. I så fall kan du behöva göra undantag
där med.

Sedan behöver du även ha aktiverat UPnP i din brandvägg så den kan öppna de portar som voddler behöver använda.
Eg behöver du även aktivera UPnP för Windows med, men detta har de förbigått genom att uppmana till att man istället
ger voddler undantag i windows brandvägg, dvs. ger den tillgång till hål i brandväggen.
Back to top Go down
 
Problem med brandvägg
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Får inte igång Voddler MS default OpenGL drivers detected. Please get OpenGL drivers fron your video card vendor
» OpenGL-problem
» Problem med film via webben?
» FAQ samt kända problem
» Ny klient 20 nov - nygamla problem

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
FreeVoddler :: General :: Voddler-
Jump to: