FreeVoddler
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
FreeVoddler

A forum for discussing VODDLER (www.voddler.com) since the forum on voddler.com is inferior.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice!

Go down 
+5
garton
Mange36
Arne Linder
Linge
Jerry
9 posters
AuthorMessage
Jerry

Jerry


Posts : 100
Points : 120
Reputation : 2
Join date : 2009-11-07
Age : 43
Location : Sverige

Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice! Empty
PostSubject: Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice!   Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice! EmptyMon Dec 07, 2009 4:42 pm

Okej, dags för en ny klient "tydligen". Var med smått fasa som jag insåg att Voddler uppdaterar sin klient
igen. Nåväl, nu skall vi inte vara dramatiska. Men tanken om att inte längre kunna se på film slog mig. What a Face

Nyheter
******
De har nu lagt in en Test som testar din anslutning när du installerar voddler.
Först testas klienten och sedan nätverket (troligen portar, hastighet, ect)
Fungerar allt bra får man grönt ljus.
Mitt resultat: Grönt, Grönt och en kommentar "Congratz, you should be able to run Voddler without problems." Det får vi väl se Twisted Evil

Nya bakgrundsbilder när man loggar in.


Nu verkar det som nyare filer kostar 37kr, alltså är det slut med 5kr hit och dit. Nu börjar det kosta pengar på allvar.
T.ex. Wrestler, Bedtime stories, Con Air (knappast ny, men okej... affraid ), Pearl Harbor.

Vill påstå att flera av de filmer som de tar hutlöst 37 kr, (Ja Hutlöst!) för är ungefär så gamla att de finns på VHS, för er lite
yngre forum:are kan jag förtälja at VHS använde mamma och pappa på 80-talet för att se på film. Det var som stora platter
med plastfilm i.
Ja, jag känner mig rätt så "förrådd" av Voddler om någon missade det. 37 kr för filmer från 1997 är inget annat är
falsk marknadsföring från Voddlers sida. Man pratade om Filmens Spotify, Gratis film med reklam, ect ect. Detta är inget annat än en
vanlig streaming hyr-tjänst samt några gratisfilmer som knappt klarade sig i BlockBuster hyllan. Nästan så man får lust att istället hyra film
på ett mer etablerat ställe. Man slipper buggar, problem med anslutning och att bli utkastad från filmen. För nu är ju priset i stort sett samma.

Men nu kom jag ifrån ämnet. Ny klient var det ju vi skulle prata om.
Inga nyheter på "newly added", utan istället är alla nyheter på "recommendered" Vilket i sin tur är helt uppåt väggarna.
Samt att i stort sett ALLA nya filmer verkar kosta 37 kr. En annan sak är att "a complete history of my sexual failure" har blivit
uppgraderad till ....37kr!....Japp, ni ser rätt. ytterligare en film innan var gratis som nu kostar pengar.

Humm, verkar inte som det är speciellt mycket bra nyheter i nya klienten hittils. Testen i början var positiv, men sedan gick det
utför. Jag har inte något emot att de tar betalt, men att de tar betalt för filmer som enligt dem själva borde varit gratis är fel.
Istället borde de lägga ut ice age 3, the dark knight, star trek (senaste filmen) ect för 37 kr. Med andra ord filmer som du kan hitta
i videobutiken. Men att ta betalt för att hyra en film som du hittar på ica för 49kr är surt.

Vad det gäller stabiltet så tog det ett tag innan jag hittade en film att testa med då jag inte ville betala för testet. Men tills slut så.
Inga nyheter där, verkar lika stabilt som vanligt vilket för mig innebär att filmen startar, men i brist på tid hinner jag inte se igenom
hela filmen. Reklamen verkar betydligt längre - uppåt 5 minuter eller så. Frågan är om man fortfarande behöver se reklam när man betalar 37kr?
Något angående reklam är att de lagt in trailers nu. Bland annat visades en reklamfilm för Bednight stories som går att hyra för 37kr.
Även coming true, som skall visas på bio i jul.
Nu kom filmen igång. (6 minuter och 34 sekunder)

Ja, det blev mycket text, men jag var tvungen att avreagera mig lite Rolling Eyes
Back to top Go down
Linge




Posts : 1
Points : 1
Reputation : 0
Join date : 2009-10-26

Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice! Empty
PostSubject: nya testet   Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice! EmptyMon Dec 07, 2009 4:51 pm

Fick grönt på testet .....kom förbi reklamen...fick se 22sek av en film sen tillbaka igen på ruta ett mmm


WinXp
12/2 lina
1024 ram

/ Lasse
Back to top Go down
Arne Linder
Moderator
Arne Linder


Posts : 122
Points : 149
Reputation : 2
Join date : 2009-10-23
Location : Uppsala

Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice! Empty
PostSubject: Re: Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice!   Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice! EmptyMon Dec 07, 2009 6:46 pm

Jaha. Två röda lampor på testet, borde vara ganska kört. Men konstigt nog jobbar Voddler som vanligt när jag går in, väljer en film och drar igång. Har inte tid att se färdigt ikväll, men reklamen plus drygt 5 min film går utan problem. Kan det vara min dåliga sändhastighet testet inte gillar, den ligger enl Bredbandskollen på 0,8 (men drygt 10 mottagning)?
Back to top Go down
Mange36




Posts : 23
Points : 23
Reputation : 0
Join date : 2009-11-16

Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice! Empty
PostSubject: Re: Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice!   Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice! EmptyMon Dec 07, 2009 7:21 pm

Låter som att man får gå tillbaka till Headweb. För två kronor till, alltså 39kr, får man både nyare filmer och slipper reklam. För 29kr kan man hyra flera av de filmer Voddler tar 37kr för. Surt sa räven, nu är det visst slut på det roliga. Fast det var ju kul så länge det varade.

Korrigering: En hel del gratisfilmer finns ju fortfarande, så man ska väl inte överge Voddler helt. Fast hyrfilmer är mer prisvärda på annat håll.


Last edited by Mange36 on Mon Dec 07, 2009 10:15 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
garton
Moderator



Posts : 124
Points : 157
Reputation : 7
Join date : 2009-10-23

Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice! Empty
PostSubject: Re: Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice!   Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice! EmptyMon Dec 07, 2009 8:06 pm

Men vafan... bakgrundsbilden när man startar är ju Watchmen, och den filmen finns inte ens i Voddler. Very Happy
Back to top Go down
sandmansthlm




Posts : 3
Points : 3
Reputation : 0
Join date : 2009-12-07

Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice! Empty
PostSubject: Gratisfilmer   Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice! EmptyTue Dec 08, 2009 12:46 pm

Ja, visserligen finns det fortfarande en del gratisfilmer, men det är nog bara en tidsfråga innan de också kostar 37 kr alternativt att de har ett gäng gratisfilmer som de köpt in billigt bara för att locka till sig användare.

Men den som trott att Voddler skulle bli ett spotify för film får nog tyvärr känna sig blåst, men det kommer ändå inom en snar framtid att komma andra aktörer som t.ex FreeFilmDirect
http://freefilmdirect.com/gratisfilmer
Back to top Go down
tomasn

tomasn


Posts : 22
Points : 30
Reputation : 2
Join date : 2009-10-24

Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice! Empty
PostSubject: Re: Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice!   Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice! EmptyWed Dec 09, 2009 11:34 pm

En tråd på Voddlers getsatisfaction forum håller på att växa sig väldigt lång

http://getsatisfaction.com/voddler/topics/why_is_the_price_for_rent_a_movie_so_high

Många som är mycket förbannade på den prissättning Voddler nu försöker införa. Voddler har helt klart satt upp förväntningar som de just nu är mycket långt ifrån att infria. De saknar helt klart kompetens när det gäller kundkommunikation och måste se till att skaffa sig sådan kompetens snarast innan alltför många förknippar Voddler med något negativt och sprider den infon vidare till sina vänner.
Back to top Go down
Jerry

Jerry


Posts : 100
Points : 120
Reputation : 2
Join date : 2009-11-07
Age : 43
Location : Sverige

Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice! Empty
PostSubject: Re: Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice!   Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice! EmptyThu Dec 10, 2009 6:58 am

Har inte så mycket att göra med nya klienten, men det känns att mer och mer folk
nu skiter i Voddler, speciellt här på forumet. Innan fanns det nya inlägg nästan varje dag.
tomasn's inlägg är det första på 2 dagar.

Kanske är så att det inte går att göra en reklambaserad tjänst?
Filmbolag som sätter käppar i hjulen, har idiotpriser och bakåtsträvare.
Man kanske får avsluta med, bra försök Voddler, men världens filmmakt äro nog icke redo.

Eller så är detta bara en tillfällig setback, jag menar att om Voddler plötsligt exploderar i filmer
och börjar införa månadspeng istället. Se obegränsat av filmer för 100kr i månaden (antingen med eller
utan reklam, men jag föredrar utan om man betalar) så kommer det bli bra igen. För då vet
man att det kostar 100kr, sedan om du ser 1 film och den kostar 100kr för dig eller om du tittar på
100 filmer och då betalar 1kr per film är upp till dig.
Back to top Go down
garton
Moderator



Posts : 124
Points : 157
Reputation : 7
Join date : 2009-10-23

Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice! Empty
PostSubject: Re: Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice!   Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice! EmptyThu Dec 10, 2009 7:35 am

Jag tror som du Jerry, voddler håller på att packa ihop.

Min misstanke är att de inte klarat av att förhandla med filmbolagen. Jag tror inte att de FÅR visa vissa filmer (Con Air, t.ex.) utan att ta betalt.

Priser är jättelätta att sänka, men näst intill omöjliga att höja. Det vet alla som håller på med marknadsföring. Filmbolagen är livrädda för att priset på deras produkt ska sjunka. Därför vägrar de ingå avtal där de inte längre har kontroll över priset mot slutkund.

Sen att voddler schabblat till saker och ting på det tekniska planet, det gör ju sitt till, men jag tror inte att det är huvudorsaken till att de kommer att få slå igen snart.
Back to top Go down
sandmansthlm




Posts : 3
Points : 3
Reputation : 0
Join date : 2009-12-07

Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice! Empty
PostSubject: Re: Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice!   Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice! EmptyThu Dec 10, 2009 12:37 pm

Voddler har i pressen felaktigt jämförts med Spotify och samtidigt har Voddler njutit av all gratisreklam.

Det stora problemet är inte att Voddler tar betalt eller använder sig av användarens bandbredd.

Självklar måste de tjäna pengar men de och alla andra digitala videotjänster har misstagit sig på det mest grundläggande.

Varför ska kunden betala mer för en film som sedan länge funnits på den lokala videobutiken som dessutom har de betydligt större sortiment.

Vet inte om det är filmbolagen som sätter käppar i hjulen men ska Voddler kunna överleva mot fildelning och vanliga videobutiker så måste filmerna släppas mycket tidigare, sänka priserna till en rimlig nivå samt utöka sortimentet.
Back to top Go down
Arne Linder
Moderator
Arne Linder


Posts : 122
Points : 149
Reputation : 2
Join date : 2009-10-23
Location : Uppsala

Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice! Empty
PostSubject: Re: Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice!   Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice! EmptyThu Dec 10, 2009 5:50 pm

Det man ser av Voddlers agerande verkar så planlöst. Plötsligt skulle Con Air och Pearl Harbor kosta 29 kr i st f 37, Revolutionary Road försvann från menyn efter cirka en vecka, men är en av de filmer som Voddler använder på sin websida för att sälja konceptet med hyrfilm. OK, det fyller på med en del filmer, men kanske inte vad du hoppats på... Som kund vet man inte vart det är på väg.

Det verkar väl trots allt gå bättre i tekniska verkstan, men jag börjar också bli pessimistisk när det gäller Voddlers chans att förverkliga visionen.
Back to top Go down
Kramash




Posts : 24
Points : 42
Reputation : 0
Join date : 2009-10-28

Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice! Empty
PostSubject: Re: Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice!   Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice! EmptyFri Dec 11, 2009 8:42 pm

Vad är det ni klagar över?
Klienten fungerar ju hur bra som helst nu, snabbspolingen fungerar och man skickas inte ut längre. Dessutom, många filmer har lagts till och inte bara betalfilmer. Dessutom finns det nyare filmer som också är gratis, alltså inte bara gamla. Jag tycker att de ska fortsätta som det är just nu och allt blir toppen.

Förlåt för lite luddigt inlägg Smile
Back to top Go down
Arne Linder
Moderator
Arne Linder


Posts : 122
Points : 149
Reputation : 2
Join date : 2009-10-23
Location : Uppsala

Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice! Empty
PostSubject: Re: Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice!   Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice! EmptySat Dec 12, 2009 2:22 pm

garton wrote:
Men vafan... bakgrundsbilden när man startar är ju Watchmen, och den filmen finns inte ens i Voddler. Very Happy

Det verkar som den står på Voddlers önskelista, för på TV-skärmen som illustrerar sidan för invites (http://www.voddler.com/user/index/share) är den highlightad bland filmerna. Eller är det en till film som åkt in och ut innan någon hunnit se den? Question

Kramash har rätt i att framhålla sånt som är positivt också. Vi som klagar sätter ribban vid att Voddler ska fylla samma funktion som Spotify (typ), och då väntar vi oss nåt mer än en betaltjänst med bonusmaterial av gratisfilmer. Vi vet ännu inte hur Voddler tänker sig den färdiga filmkatalogen och hur mycket de måste kompromissa med rättighetshavarna. Och i brist på information försöker man tyda tecknen och gissa... Rolling Eyes
Back to top Go down
SvenssonSvensson459




Posts : 14
Points : 14
Reputation : 0
Join date : 2009-11-17

Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice! Empty
PostSubject: Re: Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice!   Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice! EmptySun Dec 13, 2009 5:55 am

Quote :
Eller är det en till film som åkt in och ut innan någon hunnit se den?

Den filmen hittar du under Sci-fi och kostar 5 kr att se (kollade nyss).

Jag håller nog med om att man kanske inte skall vara allt för kritisk. Jag har i alla fall sett en 5-6 stycken hyfsade filmer dom senaste dagarna som jag inte sett förut och som jag inte tror har visats eller kommer att visas på TV3, TV4, Kanal5, TV6, TV8 eller Kanal 9. Men några 37, 29, 19 SEK eller vad det nu än må vara kommer dom inte att få från mig. När det gick ner till 5 SEK som med Watchmen tog jag mig i alla fall en funderare.

Kan tillägga att nu funkar Voddler för mig, det verkar som det var ett inte riktigt uppdaterad version av TweakVI som spökade. Fortfarande inte märkt någon skillnad i prestandan på datorn, dessutom provade jag att ladda ned en fil men utorrent (innan jag uppdaterade TweakVI) och det gick som ett skott.
Back to top Go down
garton
Moderator



Posts : 124
Points : 157
Reputation : 7
Join date : 2009-10-23

Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice! Empty
PostSubject: Re: Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice!   Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice! EmptySun Dec 13, 2009 9:47 am

SvenssonSvensson459 wrote:
Fortfarande inte märkt någon skillnad i prestandan på datorn, dessutom provade jag att ladda ned en fil men utorrent (innan jag uppdaterade TweakVI) och det gick som ett skott.

Du har antagligen en CPU med flera cores. Voddlers klient maxar en core vid olika tillfällen; t.ex. när man ska välja film och när man pausat en film.

Testa själv; kör voddler i windowed-mode. Öppna aktivitetshanteraren, flik "Prestanda". Du har en cpu-mätare för varje core. En av dessa kommer att gå upp till 100% i filmväljarskärmen i voddler. När du kör igång filmen sjunker den igen.

En single-core-cpu-dator kommer att dödas totalt av det där. De är väl ovanligare och ovanligare, men i alla fall...
Back to top Go down
SvenssonSvensson459




Posts : 14
Points : 14
Reputation : 0
Join date : 2009-11-17

Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice! Empty
PostSubject: Re: Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice!   Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice! EmptyMon Dec 14, 2009 1:53 am

Quote :
Du har antagligen en CPU med flera cores. Voddlers klient maxar en core vid olika tillfällen; t.ex. när man ska välja film och när man pausat en film.

Testa själv; kör voddler i windowed-mode. Öppna aktivitetshanteraren, flik "Prestanda". Du har en cpu-mätare för varje core. En av dessa kommer att gå upp till 100% i filmväljarskärmen i voddler. När du kör igång filmen sjunker den igen.

Det har du helt rätt i. Inte för att jag begriper varför det skall ta så mycket processkraft för att bara bläddra bland filmerna.
Back to top Go down
garton
Moderator



Posts : 124
Points : 157
Reputation : 7
Join date : 2009-10-23

Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice! Empty
PostSubject: Re: Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice!   Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice! EmptyMon Dec 14, 2009 7:32 am

SvenssonSvensson459 wrote:
Det har du helt rätt i. Inte för att jag begriper varför det skall ta så mycket processkraft för att bara bläddra bland filmerna.

Det ska det inte göra. Det är voddlers programmerare som inte har gjort rätt.

Jag borde egentligen skumma igenom den släppta källkoden och kolla hur tusan de burit sig åt, men det har inte blivit av.
Back to top Go down
Sponsored content





Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice! Empty
PostSubject: Re: Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice!   Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice! Empty

Back to top Go down
 
Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice!
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Ny klient 30 nov - Here we go!
» Ny klient - 17 december
» Ny klient 2010-04-15
» Kommer det en klient för Linux?
» Voddler alpha klient för Mac

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
FreeVoddler :: General :: Voddler-
Jump to: