FreeVoddler
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
FreeVoddler

A forum for discussing VODDLER (www.voddler.com) since the forum on voddler.com is inferior.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Problem med att starta voddler :S

Go down 
2 posters
AuthorMessage
macke64




Posts : 6
Points : 8
Reputation : 0
Join date : 2009-11-17

Problem med att starta voddler :S Empty
PostSubject: Problem med att starta voddler :S   Problem med att starta voddler :S EmptyTue Nov 17, 2009 2:59 pm

fick hem voddler installerade den utan problem vnetmanager i nere i hörnan funkar men när jag ska starta går klienten inte igång alls får inte ens svart ruta... avinstallerade programmet helt och hållet, kopplade bort min router och körde nätverkskabeln rakt in till datorn,kollade hastigheten( 30,6 upp och 30,8 ner) kollade mina drivrutiner till grafikkortet (8600 GT) på nvidia.com och dem var de senaste och fungerar som dem ska. stängde av brandväggen, och stoppade realtidsskyddet i Avast.
hämtade hem programmet på nytt, installerade igen. återigen kommer jag igenom installationen felfritt vnetmanager går igång i hörnan och står på running försöker starta klienten utan att lyckas (Får inte ens fram den svarta rutan med loggan i), går ner och stoppar vnetmanager och startar om det igen fortfarande utan något problem... men kan ändå inte starta programmet. Jag kör Amd athlon(tm) 64processor 3700+ 2,41 Ghz, och 2 GB ram 8600GT grafikkort och Windows Xp Professional med servicepack 3. Tilläggas ska att jag tog även hem xmbc och det funkar klockrent, provade även att installera voddler på min gamla skräpiga htpc med ubuntu och där får jag i alla fall upp svart ruta när jag startar det :S tacksam för förslag
Back to top Go down
Jerry

Jerry


Posts : 100
Points : 120
Reputation : 2
Join date : 2009-11-07
Age : 43
Location : Sverige

Problem med att starta voddler :S Empty
PostSubject: Re: Problem med att starta voddler :S   Problem med att starta voddler :S EmptyTue Nov 17, 2009 6:04 pm

Gör undantag för voddler.exe och vnetmanager.exe i ditt antivirus samt
windows brandvägg och ev extra brandvägg du kan tänkas ha.
Värt att prova är även att inaktivera ditt antivirus eller avinstallera det
tillfälligt. Tydligen har real-tids skannern ställt till det för folk.

Men prova först undantag
Back to top Go down
macke64




Posts : 6
Points : 8
Reputation : 0
Join date : 2009-11-17

Problem med att starta voddler :S Empty
PostSubject: Re: Problem med att starta voddler :S   Problem med att starta voddler :S EmptyTue Nov 17, 2009 7:15 pm

jag har provat att avinstallera virusprogrammet helt, samt att stänga av windows brandvägg och iom att jag kopplat bort routern så stör inget i den heller...fick dock lite hjälp av en kompis att titta på det, och han hittade några mystiska grejer även om vi inte löste problemet. vi fick den iaf att starta den svarta rutan men sen kraschar den totalt och säger att microsoft c++ runtime library runtime error!
C:documents and settings ...

this program has requested the runtime to terminate in an unusual way.please contact the applications support team for more info.

därefter hittade vi en grej jag inte tänkt på innan, i mitt C: finns ingen document and settings som denna refererar till utan mappen heter användare i stället funderar på om detta kan vara en anledning till mina bekymmer, i fall det är hårt kodat att nån fil ska ligga där kanske??? ska iaf försöka byta till windows 7 nu och se om det blir någon skillnad...
Back to top Go down
macke64




Posts : 6
Points : 8
Reputation : 0
Join date : 2009-11-17

Problem med att starta voddler :S Empty
PostSubject: Re: Problem med att starta voddler :S   Problem med att starta voddler :S EmptyWed Nov 18, 2009 6:51 pm

Efter att ha installerat Windows 7 istället för Win XP så funkar numera voddler helt utan några som helst problem. =) cheers Very Happy
Back to top Go down
Jerry

Jerry


Posts : 100
Points : 120
Reputation : 2
Join date : 2009-11-07
Age : 43
Location : Sverige

Problem med att starta voddler :S Empty
PostSubject: Re: Problem med att starta voddler :S   Problem med att starta voddler :S EmptyWed Nov 18, 2009 6:55 pm

Hehe, gott att höra.
Dock skall det fungera i Windows Xp med, men det kan ju hända att något gammalt legat och stört.
Eller att Windows 7 hanterar inkommande och utgående trafik bättre.

Själv gillar jag Windows 7, helt klart en bra uppföljare till Windows Xp. Notera, inte Vista =)

Operativsystem som Gud glömde: Windows ME, Vista tongue
Back to top Go down
macke64




Posts : 6
Points : 8
Reputation : 0
Join date : 2009-11-17

Problem med att starta voddler :S Empty
PostSubject: Re: Problem med att starta voddler :S   Problem med att starta voddler :S EmptyWed Nov 18, 2009 7:02 pm

misstänker nästan att det handlade om att xp av någon anledning döpt documents and settings till användare i stället...iom att runtime c++ verkar hänvisa till den platsen innan den kraschade trots att den inte finns. Dock inte helt säker på detta bara misstänker det Razz
Back to top Go down
macke64




Posts : 6
Points : 8
Reputation : 0
Join date : 2009-11-17

Problem med att starta voddler :S Empty
PostSubject: Re: Problem med att starta voddler :S   Problem med att starta voddler :S EmptyWed Nov 18, 2009 7:06 pm

håller helt klart med om att windows 7 verkar riktigt nice faktiskt, åtminstone hittills lite som "vista goes linux" ungefär ;P. Vista har aldrig kommit in i någon av mina datorer och kommer aldrig göra det för den delen heller hehe Det var ett projekt som var dödsdömt från början till start ungefär som filmen "Barbwire" lol!
Back to top Go down
Jerry

Jerry


Posts : 100
Points : 120
Reputation : 2
Join date : 2009-11-07
Age : 43
Location : Sverige

Problem med att starta voddler :S Empty
PostSubject: Re: Problem med att starta voddler :S   Problem med att starta voddler :S EmptyWed Nov 18, 2009 11:11 pm

Men fint att titta på...filmen alltså.. cheers


Mappen Användare skapas av vista och jag tror windows 7 använder det med. Men xp borde kört med documents and settings, men något hade ju hänt.
Eller om du fått in något "vista-skin" som gått lite för långt och konverterat mapparna med.
Windows 7 är förresten skapat med "snegling" mot Mac enligt en av förespråkarna från microsoft. Just menyraden är ett rent plagiat =)


Men hur som helst, nu fungerar det och det är bra. Välkommen till filmernas värld What a Face
Back to top Go down
macke64




Posts : 6
Points : 8
Reputation : 0
Join date : 2009-11-17

Problem med att starta voddler :S Empty
PostSubject: Re: Problem med att starta voddler :S   Problem med att starta voddler :S EmptyThu Nov 19, 2009 5:12 pm

Danke Danke såg min första film igår kväll och rullar på förvånansvärt bra hittills måste jag säga=) nu ansluter jag mig bara till ledet som efterfrågar nyare och fler rullar ;P men kommer väl förhoppningsvis med tiden det med tongue
Back to top Go down
Sponsored content





Problem med att starta voddler :S Empty
PostSubject: Re: Problem med att starta voddler :S   Problem med att starta voddler :S Empty

Back to top Go down
 
Problem med att starta voddler :S
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» FAQ samt kända problem
» Voddlernet manager, starta = fail
» Problem med brandvägg
» Får inte igång Voddler MS default OpenGL drivers detected. Please get OpenGL drivers fron your video card vendor
» OpenGL-problem

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
FreeVoddler :: General :: Voddler-
Jump to: