FreeVoddler
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
FreeVoddler

A forum for discussing VODDLER (www.voddler.com) since the forum on voddler.com is inferior.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 Ny klient 20 nov - nygamla problem

Go down 
+3
Jerry
duckland
Arne Linder
7 posters
Go to page : 1, 2, 3  Next
AuthorMessage
Arne Linder
Moderator
Arne Linder


Posts : 122
Points : 149
Reputation : 2
Join date : 2009-10-23
Location : Uppsala

Ny klient 20 nov - nygamla problem Empty
PostSubject: Ny klient 20 nov - nygamla problem   Ny klient 20 nov - nygamla problem EmptyFri Nov 20, 2009 10:19 pm

Så var vi där igen. Den nya och stabilare klienten fick problem med min brandvägg, som funkat med två äldre klienter. Det finns fler som haft problemet ser jag bland kommentarerna på Voddler.com. Enligt Inställningar på min Norton 360 har jag undantag för voddler.exe och VNetManager.exe. Windows brandvägg avaktiverad. Har inte kollat den trådlösa routern ännu.
Ett smart råd är nog att inte göra som jag och köra uppdateringsprogrammet direkt utan spara installationsfilen, då kan man lättare gå tillbaka till en gammal klient i det här läget (om man hade sparat den filen).
Back to top Go down
duckland
Moderator
duckland


Posts : 55
Points : 65
Reputation : 2
Join date : 2009-10-23
Location : Lkpg

Ny klient 20 nov - nygamla problem Empty
PostSubject: Re: Ny klient 20 nov - nygamla problem   Ny klient 20 nov - nygamla problem EmptyFri Nov 20, 2009 11:29 pm

Arne Linder wrote:
Så var vi där igen. Den nya och stabilare klienten fick problem med min brandvägg, som funkat med två äldre klienter. Det finns fler som haft problemet ser jag bland kommentarerna på Voddler.com. Enligt Inställningar på min Norton 360 har jag undantag för voddler.exe och VNetManager.exe. Windows brandvägg avaktiverad. Har inte kollat den trådlösa routern ännu.
Ett smart råd är nog att inte göra som jag och köra uppdateringsprogrammet direkt utan spara installationsfilen, då kan man lättare gå tillbaka till en gammal klient i det här läget (om man hade sparat den filen).

Senaste och näst senaste versionen finns alltid för nedladdning i FAQ om någon känner ett behov av det.
http://freevoddler.forumsr.net/voddler-f1/faq-samt-kanda-problem-t2.htm#laddaner

Det går även att bara byta ut versionsnumret i adressen för nedladdning om man vill ha en ännu äldre version. Enligt Voddler skall dock äldre versioner inte fungera. Även den näst senaste versionen skall enligt dem snart inte fungera.
Back to top Go down
Jerry

Jerry


Posts : 100
Points : 120
Reputation : 2
Join date : 2009-11-07
Age : 43
Location : Sverige

Ny klient 20 nov - nygamla problem Empty
PostSubject: Re: Ny klient 20 nov - nygamla problem   Ny klient 20 nov - nygamla problem EmptySat Nov 21, 2009 12:38 am

Äntligen en ny klient! Här skall testar Razz

Alltid lika skoj med ny klient säkert full med nya problem och gamla återkommande problem, det var min tanke efter Arnes inlägg.

Men jag kan med glädje meddela att Voddler körde på som vanligt efter uppdateringen. Startade filmen "thanks for smoking" utan problem.
Skall dock testaköra några filmer till, men det känns stabilt.

Verkar som Voddler lagt in lite felhantering med om man skall tyda andra inlägg korrekt. Tester som kollar din anslutning, brandvägg, ect och
föreslår lösningar om något går fel. Om det kan avhjälpa felaktigt inställda brandväggar ect är det super.

Nu behöver jag bara justera i xml-filen igen så jag får digitalt ljud auto. santa

Sedan har spolfunktionen byggs på. Verkar nu vara "stabilare" när man spolar framåt och bakåt, men vad som är
riktigt nyhet är att man kan skriva in en tidpunkt 0021 så tar den dig till 00:21 och buffrar sedan någon sekund innan filmen fortsätter. Underbart!
Back to top Go down
SvenssonSvensson459




Posts : 14
Points : 14
Reputation : 0
Join date : 2009-11-17

Ny klient 20 nov - nygamla problem Empty
PostSubject: Re: Ny klient 20 nov - nygamla problem   Ny klient 20 nov - nygamla problem EmptySat Nov 21, 2009 6:07 am

Quote :
Enligt Voddler skall dock äldre versioner inte fungera.

Går alldeles utmärkt, jag kör version 1.1.0.3546 efter att version 1.1.0.3714 och 1.1.0.3899 totalvägrar. På dom nyare versionerna vägrar VoddlerNet att starta, står alltid på stoppad. Vad har jag provat med för att få dom nyare att funka:

  1. Avinstallera NOD32 V4 och kört Voddler utan antivirusprogram.
  2. Avinstallera Brandväggen Online Armor, senaste versionen och kört utan Windowsbrandväggen, Onlien Armor och med NOD32 avinstallerat.
  3. Uppdaterat drivrutinerna till grafikkortet, avinstallerat dom gamla och kört en vända med Driver Sweeper.
  4. Avinstallerat Voddler flertalet ggr med Revo Uninstaller, startat om datorn och tagit bort Voddlers mappar under C:.
  5. Lagt till Voddler, Voddlerplayer och VNetManager som tillåtna i både Windowsbrandväggen (som är avslagen) och i min ordinarie brandvägg, Online Armor.
  6. Kolla så att jag har ett tillräckligt snabbt Internet med Bredbandskollen-ligger alltid mellan 11-15 Mbit/sek, testat med bredbandskollen under flera olika tidpunkter under dygnet och testat vid flertalet tillfällen.
  7. Kollat så att jag har tillräckligt med utrymme på hårddisken, ungefär 20GB efter att Voddler installerats.
  8. Kör ett OS som stöds under betatesten-Windows Vista 32-bit, SP2.
  9. Kontaktat Voddler för att få support, besvarat alla deras frågor som bestod av att kontrollera ovanstående saker och sedan slut på idéer från deras sida.
  10. Slutligen, avinstallerat den senaste versionen för att sedan installera version 1.1.0.3546 och med hjälp av brandväggen förhindra att den laddar ned uppdateringen-Fungerar.


Back to top Go down
Mange36




Posts : 23
Points : 23
Reputation : 0
Join date : 2009-11-16

Ny klient 20 nov - nygamla problem Empty
PostSubject: Re: Ny klient 20 nov - nygamla problem   Ny klient 20 nov - nygamla problem EmptySat Nov 21, 2009 8:28 am

Tror att Voddler uppdaterade sig automatiskt, men jag är osäker. Finns det något sätt att kontrollera vilken version man har?
Back to top Go down
SvenssonSvensson459




Posts : 14
Points : 14
Reputation : 0
Join date : 2009-11-17

Ny klient 20 nov - nygamla problem Empty
PostSubject: Re: Ny klient 20 nov - nygamla problem   Ny klient 20 nov - nygamla problem EmptySat Nov 21, 2009 8:39 am

Quote :
Tror att Voddler uppdaterade sig automatiskt, men jag är osäker. Finns det något sätt att kontrollera vilken version man har?

Ja, det uppdaterar sig automatiskt men har man en brandvägg så kan man hindra Voddler att ladda ned uppdateringen.

För mig som kör Vista gick det att kontrollera vilken version jag hade, jag bara gick till C:\Program Files\Voddler\service och la musmarkören över antingen VNetManager eller voddler så får du filinformationen och vilken version som är installerad.
Back to top Go down
Mange36




Posts : 23
Points : 23
Reputation : 0
Join date : 2009-11-16

Ny klient 20 nov - nygamla problem Empty
PostSubject: Re: Ny klient 20 nov - nygamla problem   Ny klient 20 nov - nygamla problem EmptySat Nov 21, 2009 11:01 am

Jag har den nya versionen. Den uppdaterade sig till slut och JAG BLIR SÅ TRÖTT PÅ DET HÄR! Nu har det slutat fungera! Programmet säger hela tiden att brandväggen måste ställas in på att släppa igenom utgående trafik. Jag har Windows egen brandvägg. Är ju ingen brandväggsexpert, men jag har försökt släppa igenom allt från Voddler. Men det vill ändå inte funka.

Jag försökte installera den gamla versionen, men så fort jag startar VNetManager ska den uppdatera sig. Stoppar jag uppdateringen stängs hela VNetManager ner. Hur ställer jag in brandväggen för att hindra Voddler från att uppdatera sig automatiskt?

Tacksam för hjälp!
Back to top Go down
SvenssonSvensson459




Posts : 14
Points : 14
Reputation : 0
Join date : 2009-11-17

Ny klient 20 nov - nygamla problem Empty
PostSubject: Re: Ny klient 20 nov - nygamla problem   Ny klient 20 nov - nygamla problem EmptySat Nov 21, 2009 11:45 am

Jag har inte Windows Brandväggen aktiverad men jag har ändå lagt till Voddler.exe som tillåten även där. Dessutom är det så att jag inte heller är någon Brandväggsexpert utan det är lite Trial and error från min sida. Den brandvägg som jag använder är gratis och den hittar du här:

http://www.tallemu.com/downloads.php

Hur du ställer in Brandväggen för att stoppa uppdateringen? Jag gjorde så att när jag installerade Voddler höll jag lite kontroll på vilka meddelande som poppade upp från brandväggen. Voddler vill ladda ned uppdateringen direkt efter att installationen av den gamla klienten är installerad, så håll koll på vilka meddelande som poppar upp då och vad dom vill göra. Men exakt vad du skall blockera har jag redan glömt bort tyvär. Ett tipps är att inte kryssa i "kom ihåg mitt beslut" på dom meddelanden du får från brandväggen, då får du frågan igen så att säga om du väljer att blockera allt som du inte är säker på och dessutom ser du vad som händer då.
Back to top Go down
Arne Linder
Moderator
Arne Linder


Posts : 122
Points : 149
Reputation : 2
Join date : 2009-10-23
Location : Uppsala

Ny klient 20 nov - nygamla problem Empty
PostSubject: Re: Ny klient 20 nov - nygamla problem   Ny klient 20 nov - nygamla problem EmptySat Nov 21, 2009 12:37 pm

Undrens tid är inte förbi! Jag kollade brandväggsinställningarna, gick igenom router-inställningarna som såg öppna ut, stoppade realtids-scanningen i Norton 360-antivirus och startade Voddler utan problem. Själva undret var att det gick lika bra när jag slog på realtids-scanningen igen och då hade jag egentligen inte ändrat något. Märkligt!

Jag undrar litet om det inte är så att Jerrys fina arbete har givit brandväggar (och antivirus) status av "the usual suspect" hos Voddler när något macklar. Är det brandväggen alla gånger, eller har det blivit en ryggmärgsreflex i clienten?
Back to top Go down
SvenssonSvensson459




Posts : 14
Points : 14
Reputation : 0
Join date : 2009-11-17

Ny klient 20 nov - nygamla problem Empty
PostSubject: Re: Ny klient 20 nov - nygamla problem   Ny klient 20 nov - nygamla problem EmptySat Nov 21, 2009 1:14 pm

Quote :
Jag har Windows egen brandvägg.

Kan du inte prova att inaktivera WindowsBrandväggen för att se om det är det som är problemet?
Back to top Go down
Jerry

Jerry


Posts : 100
Points : 120
Reputation : 2
Join date : 2009-11-07
Age : 43
Location : Sverige

Ny klient 20 nov - nygamla problem Empty
PostSubject: Re: Ny klient 20 nov - nygamla problem   Ny klient 20 nov - nygamla problem EmptySat Nov 21, 2009 1:40 pm

Haha Arne, skyll på mig bara =) Nu är ALLA fel antivirus eller brandväggsberoende =)
Nej, men allvarligt talat så tror jag faktiskt att 9 av 10 fel ligger på antingen brandvägg eller
antivirus som stoppar trafiken eller hindrar/försenar den till den grad att Voddler.exe ger
upp. Men det känns som Voddler tagit till sig detta och gett Voddler.exe mer tid att ta
fram filmen genom att ha lagt till den extra "laddning sker" när filmen skall börja.
Själv har jag som sagt inga problem längre alls med Voddler, allt fel låg på mitt Nod32.

Jag kör idag Voddler senaste klienter på
2 st Xp Pro
2 st Windows 7

Till SvenssonSvensson45

Möjligen en dum fråga, men har du provat att installera Voddler (installationsfilen) genom att högerklicka
på den och välja "kör som administratör" och sedan när du skall köra Voddler göra samma sak så du
även kör den som adminstratör? För det var en användare här som hade samma problem som du.
Efter att installerat och kört som adminsitratör fungerade det utmärkt för honom.
Back to top Go down
SvenssonSvensson459




Posts : 14
Points : 14
Reputation : 0
Join date : 2009-11-17

Ny klient 20 nov - nygamla problem Empty
PostSubject: Re: Ny klient 20 nov - nygamla problem   Ny klient 20 nov - nygamla problem EmptySat Nov 21, 2009 3:01 pm

Quote :
Möjligen en dum fråga, men har du provat att installera Voddler (installationsfilen) genom att högerklicka
på den och välja "kör som administratör" och sedan när du skall köra Voddler göra samma sak så du
även kör den som adminstratör? För det var en användare här som hade samma problem som du.
Efter att installerat och kört som adminsitratör fungerade det utmärkt för honom.

Jag installerar alltid mina program som administratör genom att högerklicka på den och välja "kör som administratör" om det går. När det sedan gäller att starta VoddlerPlayer så fungerar det självklart inte när VoddlerNet står på "Stoppad", spelar ingen roll om man väljer att starta VoddlerPlayer som administratör eller inte.

Problemet har hela tiden varit att VoddlerNet vägrar att starta hur man än gör, ikonen finns där i aktivitetsfältet. Det går att dubbelklicka på ikonen och få upp VoddlerNet Manager, som då står som "VoddlerNet is stopped". Trycker man sedan på "start" får man ett meddelande från UAC som man givetvis väljer "Fortsätt" på och sedan händer inget mera.

Men som sagt med den gamla versionen funkar det, jag har inte gjort något annat med datorn än att installera den senaste uppdateringen, starta om och konstatera att det inte funkar. Avinstallerat (med Revo Uninstaller) den nyaste versionen, starta om datorn och kontrollerat att mapparna till Voddler är borttagna. För att sedan installera Version-1.1.0.3546 hindra den från att uppdatera genom att välja "Blockera" på brandväggen vid rätt tillfälle och sedan starta om datorn-Fungerar.
Back to top Go down
duckland
Moderator
duckland


Posts : 55
Points : 65
Reputation : 2
Join date : 2009-10-23
Location : Lkpg

Ny klient 20 nov - nygamla problem Empty
PostSubject: Re: Ny klient 20 nov - nygamla problem   Ny klient 20 nov - nygamla problem EmptySat Nov 21, 2009 3:46 pm

Tycker det är ganska fascinerande att läsa alla brandväggs/antivirus/router-relaterade fel.

Skulle gärna hjälpa till att lösa en del problem där men tyvärr (eller, är ju inte direkt missnöjd Wink så har jag aldrig haft några problem relaterade till detta så blir mest bara andrahandskälla om jag skall ge mig in där.

Väluppdaterat Win XP och Win 7 med Avast som antivirus och windows egna brandvägg utan modifieringar. Är ju också administratör (och enda användare) på mina system.
Back to top Go down
Mange36




Posts : 23
Points : 23
Reputation : 0
Join date : 2009-11-16

Ny klient 20 nov - nygamla problem Empty
PostSubject: Re: Ny klient 20 nov - nygamla problem   Ny klient 20 nov - nygamla problem EmptySat Nov 21, 2009 5:06 pm

Har avinstallerat, ominstallerat, ändrat tusen regler i brandväggen, prövat stänga av brandväggen helt, försökt hindra den automatiska uppdateringen, ominstallerat antivirusprogrammet - inget hjälper.
Hela veckan har Voddler fungerat helt utan problem. Lagom till helgen kommer Voddler med en uppdatering som omöjliggör filmtittande. Kan bara säga: Tusen tack Voddler!

Nu vet jag inte vad jag ska gör längre.
Vad är det man ska blockera i brandväggen för att slippa att klienten uppdaterar sig automatiskt?
Back to top Go down
Jerry

Jerry


Posts : 100
Points : 120
Reputation : 2
Join date : 2009-11-07
Age : 43
Location : Sverige

Ny klient 20 nov - nygamla problem Empty
PostSubject: Re: Ny klient 20 nov - nygamla problem   Ny klient 20 nov - nygamla problem EmptySat Nov 21, 2009 5:13 pm

Vad jag vet kan du inte sätta en regel som stoppar uppdateringarna i brandväggen.
Vad du däremot kan göra är att inte trycka "Ja" på frågan om du verkligen vill uppdatera
Voddler. Den frågan får du när du startat Voddler och det finns en ny uppdatering.

Blev dock så här i efterhand osäker på om du får välja att installera uppdateringen eller om det
bara är en "Nu kommer Voddler uppdateras - OK". Men jag tror man hade ett val.
Back to top Go down
Mange36




Posts : 23
Points : 23
Reputation : 0
Join date : 2009-11-16

Ny klient 20 nov - nygamla problem Empty
PostSubject: Re: Ny klient 20 nov - nygamla problem   Ny klient 20 nov - nygamla problem EmptySat Nov 21, 2009 5:31 pm

Hittar inget val. Om man klickar bort uppdateringen startar inte VNetManager.
Tack ändå!
Back to top Go down
SvenssonSvensson459




Posts : 14
Points : 14
Reputation : 0
Join date : 2009-11-17

Ny klient 20 nov - nygamla problem Empty
PostSubject: Re: Ny klient 20 nov - nygamla problem   Ny klient 20 nov - nygamla problem EmptySat Nov 21, 2009 5:34 pm

Quote :
Men jag tror man hade ett val.

Nop! Inte när du installerar en äldre client iaf, då laddar den ned uppdateringen automatiskt utan några frågor från Voddler om du vill uppdatera eller inte, Been there, done that. Däremot är jag lite osäker på vad som händer om man redan har en client installerad och en nyare version finns att tillgå, om den frågar eller inte.

Edit: eller ja! det går väl iof. att trycka på cancel under installationsprocessen men det brukar inte vara så smart

Quote :
Vad jag vet kan du inte sätta en regel som stoppar uppdateringarna i brandväggen.

Nu kommer jag inte exakt ihåg vad som står på meddelandet från brandväggen men det är väl på formen update..bla, bla, bla vill komma åt Internet. Då är det bara att trycka på "Block" och "Remember my decision", har jag gjort på flera andra program och det fungerar alldeles utmärkt.
Back to top Go down
Jerry

Jerry


Posts : 100
Points : 120
Reputation : 2
Join date : 2009-11-07
Age : 43
Location : Sverige

Ny klient 20 nov - nygamla problem Empty
PostSubject: Re: Ny klient 20 nov - nygamla problem   Ny klient 20 nov - nygamla problem EmptySat Nov 21, 2009 5:52 pm

Jo, det stämmer att du kan blockera ett visst program i brandväggen när den frågan om det.
T.ex. Voddler Update Agent vill kontakta internet. Godkänn / Blockera.
Men då brukar det inte handla om Windows egna brandvägg ,utan istället om extra installerade
brandväggar som oftast ingår i ditt Anti-virusprogram t.ex. Norton/F-secure ect.

Dock kan man få upp ovan fråga för Windows egna brandvägg med, men det är yttest sällan det händer
och jag tror vissa systemfiler måste triggas för det. Har nog bara sett det för t.ex. Outlook ect.
Så har man ingen extra brandvägg, sk. surf-skydd, f-secure brandvägg, norton brandvägg ect. så
blir det svårare att blockera rätt program. För går du in och blockerar voddler.exe eller voddlerplayer.exe
kan man inte se filmerna heller.
Back to top Go down
SvenssonSvensson459




Posts : 14
Points : 14
Reputation : 0
Join date : 2009-11-17

Ny klient 20 nov - nygamla problem Empty
PostSubject: Re: Ny klient 20 nov - nygamla problem   Ny klient 20 nov - nygamla problem EmptySat Nov 21, 2009 6:13 pm

Quote :
Men då brukar det inte handla om Windows egna brandvägg

Så sant, så sant! Jag glömmer lätt det där eftersom jag för länge sedan dömt ut den där brandväggen som riktigt kass och bytt ut den mot något som faktiskt stoppar det man vill stoppa.
Back to top Go down
Mange36




Posts : 23
Points : 23
Reputation : 0
Join date : 2009-11-16

Ny klient 20 nov - nygamla problem Empty
PostSubject: Re: Ny klient 20 nov - nygamla problem   Ny klient 20 nov - nygamla problem EmptySat Nov 21, 2009 6:41 pm

Installerade Online Armor Free, ominstallerade Voddler och det fungerar ändå inte.

Det hela får vila ett tag innan jag orkar pyssla med detta igen.

Tack för era svar och engagemang!
Ha en fin lördagskväll!
Back to top Go down
SvenssonSvensson459




Posts : 14
Points : 14
Reputation : 0
Join date : 2009-11-17

Ny klient 20 nov - nygamla problem Empty
PostSubject: Re: Ny klient 20 nov - nygamla problem   Ny klient 20 nov - nygamla problem EmptySat Nov 21, 2009 6:57 pm

Glöm bara inte att avaktivera WindowsBrandväggen och se till att Voddler.exe, VoddlerPlayer.exe samt VNetManager.exe står som "Allowed" i Online Armor Brandväggen. Har du gjort det kan det inte vara det felet (eftersom det funkar hos mig) iofs. med en äldre version av client då.
Back to top Go down
fldc




Posts : 1
Points : 1
Reputation : 0
Join date : 2009-11-22

Ny klient 20 nov - nygamla problem Empty
PostSubject: Re: Ny klient 20 nov - nygamla problem   Ny klient 20 nov - nygamla problem EmptySun Nov 22, 2009 2:02 pm

Jag använder wine i väntan på en linux-klient, men även där efter en uppdatering får jag meddelandet att min "firewall" inte skulle tillåta utgående trafik, och nej, det finns inget som stoppar voddler, och fungerade väl innan Very Happy
Back to top Go down
Mange36




Posts : 23
Points : 23
Reputation : 0
Join date : 2009-11-16

Ny klient 20 nov - nygamla problem Empty
PostSubject: Re: Ny klient 20 nov - nygamla problem   Ny klient 20 nov - nygamla problem EmptySun Nov 22, 2009 8:01 pm

SvenssonSvensson459 wrote:
Glöm bara inte att avaktivera WindowsBrandväggen och se till att Voddler.exe, VoddlerPlayer.exe samt VNetManager.exe står som "Allowed" i Online Armor Brandväggen. Har du gjort det kan det inte vara det felet (eftersom det funkar hos mig) iofs. med en äldre version av client då.

Windowsbrandväggen är avstängd och Online Armor är inställd som du beskriver. Skillnaden är att jag använder nya Voddler-klienten (har inte lyckats hindra uppdatering). Ett par, tre gånger har faktiskt klienten satt igång som den ska, men jag har inte lyckats se en hel film. Efter bara några minuter blir jag utkastad till menyn.

Detta problem hade jag också med förra Voddler-klienten, men lyckades få bukt med det genom att ändra inställningarna i brandväggen. Nu är jag alltså tillbaka på "Gå".

Jag använder trådlöst. Ni som fått nya klienten att fungera, använder ni också trådlös uppkoppling? På något märkligt sätt verkar senaste klienten påverka den trådlösa uppkopplingen. Kontakten med routern finns där, men jag får då och då meddelanden om att den inte har kontakt med nätet. Förmodligen är det detta som gör att jag blir utkastad från filmerna.

Att datorn/det trådlösa tappar kontakt med nätet hände aldrig med den förra klienten. Någon som vet vad detta kan bero på? En skillnad mot när det fungerade är ju att jag nu dessutom har Online Armor istället för Windows egen brandvägg.
Back to top Go down
SvenssonSvensson459




Posts : 14
Points : 14
Reputation : 0
Join date : 2009-11-17

Ny klient 20 nov - nygamla problem Empty
PostSubject: Re: Ny klient 20 nov - nygamla problem   Ny klient 20 nov - nygamla problem EmptyTue Nov 24, 2009 6:13 am

Kanske ska definiera "fungera" för mig. Nu är det så här att clienten startar hela tiden, men att se på film är inte helt stabilt. Det kan ta några försök att få igång en film och jag har blivit utkastad ur filmen några gånger, jag har med andra ord dom problem som var vanliga med den versionen av client som jag har installerad.

Det är en stor skillnad att ha det så jämfört med att ha den nyaste clienten, bara ha ett program installerad på datorn som man inte kan göra någonting med.
Back to top Go down
Mange36




Posts : 23
Points : 23
Reputation : 0
Join date : 2009-11-16

Ny klient 20 nov - nygamla problem Empty
PostSubject: Re: Ny klient 20 nov - nygamla problem   Ny klient 20 nov - nygamla problem EmptyTue Nov 24, 2009 7:26 am

Ok. Då fungerar det inte för dig heller.

Igår lånade jag en lång nätkabel och kopplade den mellan modemet och datorn. Men inte heller trådat fungerade det. I nuläget får jag bara upp meddelande i Voddler om att brandväggen hindrar utgående trafik. Det gör den inte. Samtliga Voddler-program är undantagna från brandväggens övervakning. Stänger jag av brandväggen helt får jag samma meddelande. Även i antivirusprogrammet är voddler, VnetManager och voddlerplayer undantagna. Antivirusprogrammet har samma inställningar som när jag använde förra klient-versionen, och då fungerade det hemma hos mig. Vi tittade på flera filmer.

Det blir väl till att vänta till nästa version av klienten. Ska de lansera denna tjänst på bred front måste de ju ha en fungerande klient. Antingen dyker en sådan upp så småningom eller också läggs hela Voddler-projektet ner.
Back to top Go down
Sponsored content





Ny klient 20 nov - nygamla problem Empty
PostSubject: Re: Ny klient 20 nov - nygamla problem   Ny klient 20 nov - nygamla problem Empty

Back to top Go down
 
Ny klient 20 nov - nygamla problem
Back to top 
Page 1 of 3Go to page : 1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» Ny klient 30 nov - Here we go!
» Ny klient 7 Dec 2009 - Here we go twice!
» Ny klient - 17 december
» Ny klient 2010-04-15
» Voddler alpha klient för Mac

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
FreeVoddler :: General :: Voddler-
Jump to: